Bananai: 11 teigiamų savybių sveikatai

Įvertink šį straipsnį:
Įvertinimas: 4 / 5. Balsų: 8.
Loading...

nemokama maisto papildu konsultacija

Bananai yra labai skanūs ir sveiki. Juose yra itin naudingų maistinių medžiagų, kurios padeda virškinimui, širdžiai bei svorio metimui.

Apart to, jog bananai yra itin maistingi, jie puikiai tinka ir kaip greitas užkandis.

Skaityk toliau ir susipažink su 11 teigiamų bananų savybių.

BANANUOSE DAUG NAUDINGŲ MAISTINIŲ MEDŽIAGŲ

Bananai – bene populiariausias vaisius žemėje, augantis įvairiose šilto klimato vietovėse.

Sutinkami įvairių spalvų, dydžių bei formų bananai. Visgi, populiariausi yra geltoni bananai.

Bananai turi daug skaidulinių medžiagų bei antioksidantų.

Vidutinio dydžio bananas (apie 118 gramų) turi:

  • Kalio: 9% RPN;
  • Vitamino B6: 33% RPN;
  • Vitamino C: 11% RPN;
  • Magnio: 8% RPN;
  • Vario: 10% RPN;
  • Mangano: 14% RPN;
  • Angliavandenių: 24 gramai;
  • Skaidulinės medžiagos: 3,1 gramo;
  • Baltymų: 3 gramo;
  • Riebalų: 4 gramo.

RPN – rekomenduojama paros norma.

Akivaizdu, jog bananai gali būti puikus pakeitimas vitaminų bei mineralų maisto papildams.

Bananas turi apie 105 kalorijas ir yra sudarytas daugiausiai iš vandens ir angliavandenių. Bananuose labai nedaug baltymų bei riebalų.

Nesunokęs bananas turi daugiausiai krakmolo. Bananui nokstant, krakmolas virsta cukrumi (gliukoze, fruktoze ir sukraloze).

Apibendrinimas: Bananai turi daug skaidulinių medžiagų, antioksidantų bei kitų maistinių medžiagų. Vidutinio dydžio bananas turi apie 105 kalorijas.

BANANUOSE YRA CUKRAUS LYGĮ KRAUJYJE KONTROLIUOJANČIŲ MEDŽIAGŲ

Bananuose yra pektino ir krakmolo.

Tiek pektinas, tiek krakmolas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje bei sumažina apetitą suteikdami sotumo jausmą.

Be to, bananuose esantys angliavandeniai yra vidutinio glikeminio indekso, kuris nusako kaip greitai maistinė medžiaga pakelia cukraus lygį kraujyje. Glikeminis indeksas matuojamas skalėje nuo 0 iki 100.

Neprinokusių bananų glikeminis indeksas yra apie 30, tuo tarpų prinokusių apie 60. Vidutinis bananų glikeminis indeksas svyruoja apie 51.

Tai reiškia, jog bananai nesukelia greito cukraus pakilimo kraujyje ir padeda jį kontroliuoti.

Apibendrinimas: Bananuose yra medžiagų, padedančių kontroliuoti cukraus lygį kraujyje. Taip pat bananai padeda sumažinti apetitą suteikdami sotumo jausmą.

BANANAI PAGERINA VIRŠKINIMĄ

bananai virskinimui

Skaidulinės medžiagos turi įvairių teigiamų savybių sveikatai, įskaitant ir virškinimą. Kaip jau minėjau, vidutinio dydžio banane yra apie 3 gramai skaidulinių medžiagų – tai yra pakankamai daug. Pagrindinės bananuose esančios medžiagos yra pektinas ir krakmolas:

  • Virškinimo traktą praeinantis ir žarnyne atsiduriantis krakmolas yra puikus maistas žarnyno bakterijoms. Krakmolo daugiausia nesunokusiame banane;
  • Pektino kiekis mažėja bananu nokstant. Pektinas padeda apsisaugoti nuo storosios žarnos vėžio.
Sužinok daugiau:  Cheat day: 5 teigiamos naudos

Apibendrinimas: Bananuose daug skaidulinių medžiagų bei krakmolo, kurios „pamaitina“ žarnyno bakterijas bei padeda apsisaugoti nuo storosios žarnos vėžio. 

BANANAI GALI PADĖTI NUMESTI SVORIO

Bananai turi keletą savybių, kurių dėka gali greičiau numesti svorį.

  • Bananai turi palyginus nedaug kalorijų. Vidutinio dydžio bananas turi tik šiek tiek daugiau nei 100 kalorijų, nors jis yra pakankamai maistingas bei sotus;
  • Bananuose daug skaidulinių medžiagų. Didesnis skaidulinių medžiagų kiekis mityboje siejamas su svorio metimu;
  • Neprinokusiuose bananuose daug krakmolo, kuris suteikia sotumo jausmą bei gali sumažinti apetitą.

Apibendrinimas: Bananai gali padėti numesti svorio. Jie yra nekaloringi, turi daug skaidulinių bei maistinių medžiagų, taip padeda padeda kontroliuoti apetitą. 

BANANAI NAUDINGI ŠIRDŽIAI

Kalis – tai širdžiai būtinas mineralas, ypač padedantis kontroliuoti kraujo spaudimą. Visgi, dauguma žmonių su maistu gauna nepakankamai kalio.

Būtent bananai yra puikus kalio šaltinis. Vidutinio dydžio bananas turi apie 9% rekomenduojamos kalio paros normos.

Mityba, kurioje yra pakankamai kalio, gali padėti sumažinti kraujo spaudimą. Žmonėms, kurie gauna pakankamai kalio, tikimybė susirgti širdies ligomis yra 27% mažesnė.

Be to, bananuose yra nemažai magnio, kuris taip pat svarbus širdies sveikatai.

Apibendrinimas: Bananai yra puikus kalio ir magnio šaltinis. Šie mineralai yra būtini tinkamai širdies būklei. 

bananai sirdziai

BANANUOSE DAUG NAUDINGŲ ANTIOKSIDANTŲ

Vaisiai ir daržovės yra puikūs antioksidantų šaltiniai, bananai ne išimtis. Bananuose yra kelių rūšių antioksidantų, įskaitant dopaminą ir katechninus. Šie antioksidantai siejami su įvairia nauda sveikatai, pavyzdžiui sumažėjusia širdies ligų rizika.

Dauguma mano, jog bananuose esantis dopaminas smegenyse veikia kaip laimės hormonas. Iš tikrųjų, bananuose esantis dopaminas nepatenka į smegenis. Jis tiesiog veikia kaip stiprus antioksidantas.

Sužinok daugiau:  Omega 3 6 9: viskas nuo A iki Z

Apibendrinimas: Bananuose daug įvairių antioksidantų, kurie padeda kovoti su laisvaisiais radikalais bei sumažina įvairių ligų riziką. 

BANANAI SUTEIKIA SOTUMO JAUSMĄ

Bananuose daug nevirškinamo krakmolo (ypač neprinokusiuose), kuris funkcionuoja kaip tirpi skaidulinė medžiaga. Kuo bananas žalesnis, tuo daugiau nevirškinamo krakmolo jis turi.

Iš kitos pusės, sunokę geltono bananai turi mažiau krakmolo bei skaidulinių medžiagų, bet daugiau tirpių skaidulinių medžiagų.

Tiek ankščiau minėtas pektinas, tiek nevirškinamas krakmolas padeda kontroliuoti apetitą ir jaustis sotesniam.

Apibendrinimas: Bananuose daug nevirškinamo krakmolo ir pektino, kurie sumažina apetitą ir suteikia sotumo jausmą. 

NESUNOKĘ BANANAI PADIDINA JAUTRUMĄ INSULINUI

sunoke ir nesunoke bananai

Rezistentiškumas arba nejautrumas insulinui yra susijęs su įvairiomis rimtomis ligomis, įskaitant ir 2 tipo diabetą. Bananai padeda atvirkščiai: jie kaip tik padidinimą jautrumą insulinui.

Keletas mokslinių tyrimų priėjo išvados, jog 15-30 gramų nevirškinamo krakmolo per dieną gali 33-50% padidinti jautrumą insulinui.

Būtent neprinokę bananai yra puikus nevirškinamo kramolo šaltinis, kuris padeda padidinti jautrumą insulinui.

Apibendrinimas: Neprinokę bananai yra puikus nevirškinamo krakmolo šaltinis, kuris padeda padidinti jautrumą insulinui ir apsisaugoti nuo įvairių ligų.

BANANAI NAUDINGI INKSTAMS

Kalis yra būtinas ne tik kraujo spaudimo kontrolei, bet ir tinkamam inkstų funkcionavimui. Kaip jau minėjau ankščiau, bananuose yra daug kalio. Būtent dėl to bananai yra itin naudingi tinkamai inkstų būklei.

Vienas mokslinis tyrimas priėjo išvados, jog 13 metų iš eilės po 2-3 bananus per savaitę suvalgančios moterys net 33% rečiau sirgdavo inkstų ligomis.

Kiti moksliniai tyrimai priėjo išvados, jog po 4-6 bananus per savaitę suvalgantys žmonės net 50% rečiau serga inkstų ligomis.

Apibendrinimas: Valgydami bananus keletą kartų per savaitę galite net 50% sumažinti tikimybę susirgti inkstų ligomis.

BANANAI NAUDINGI SPORTUOJANTIEMS

Bananai yra laikomi puikiu maistu sportininkams dėl jame esančių mineralų bei lengvai ir greitai virškinamų angliavandenių.

Sužinok daugiau:  Spirulina dumbliai: 11 nepaprastai naudingų savybių sveikatai

Valgydami bananus sumažinsite raumenų spazmus-mėšlungį ir potreniruotinį skausmą. Bananuose, kaip jau minėjau ankščiau, yra daug vandens ir mineralų, kurių trūkumas susijęs su mėšlungiu.

Be to, bananai yra puikus greitai bei lengvai pasisavinamų angliavandenių šaltinis. Bananai puikiai tinkami vartoti tiek prieš, tiek per, tiek po treniruotės. Prieš treniruotę jie suteikia energijos, o po treniruotės atstato išnaudotas glikogeno-energijos atsargas. Jeigu treniruotės intensyvios ir ilgos, galite suvalgyti bananą ir treniruotės metu.

Apibendrinimas: Bananai sumažina raumenų spazmus. Jie taip pat yra puikus energijos šaltinis, tinkamas tiek prieš, tiek per, tiek po treniruotės.

bananu baltyminis kokteilis

BANANAI LENGVAI VARTOJAMI

Bananai ne tik maistingi ir sveiki – jie yra labai patogus užkandis.

Bananams vartoti yra labai daug įvairių būdų: juos paprasta valgyti vienus bet kur ir bet kada, jų galima įsidėti į jogurtą, kokteilį ar dribsnius. Aš asmeniškai plakuosi baltyminius kokteilius su bananu ir riešutų sviestu. Taip gaunu ne tik baltymų, bet ir angliavandenių su riebalais. Bananus galima netgi naudoti vietoj cukraus kepant įvairius patiekalus.

Be to, dėl storos bananų žievės juose praktiškai nėra pesticidų ar kitų teršalų.

Bananų gali įsidėti tiesiog į kišenę, jie yra lengvai virškinami ir suteiks energijos bet kada ir bet kur. Negali būti lengviau!

Ką tu manai apie bananus? Padiskutuokime komentaruose 🙂


NORĖTUMĖTE PATALPINTI ŠĮ STRAIPSNĮ SAVO SVETAINĖJE?

Tai padaryti galite įtraukdami šį sakinį:
Originalią straipsnio publikaciją galite rasti tinklaraštyje apie sveiką gyvenseną, mitybą bei maisto papildus: www.asportas.lt/blog
Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *