Sušis: 7 praktiški patarimai sveikesniam sušiui

Įvertink šį straipsnį:
Įvertinimas: 4 / 5. Balsų: 4.
Loading...

Turi idėjų? Prisijunk ir tapk autoriumi.

nemokama maisto papildu konsultacija

Šiuolaikiniame pasaulyje žmogus turi beveik neribotas galimybes pasirinkti – kokį maistą valgyti, o kokio atsisakyti. Egzistuoja įvairiausių šalių virtuvė – nuo mums, lietuviams, priimtinų skonių iki itin nestandartiškų.

Visgi, vienas patiekalas pastaruoju metu ypač išpopuliarėjo – tai sušis.

Jeigu esi didelis sušio fanas, tikriausiai taip pat esi girdėjęs apie įvairias teigiamas jo naudas sveikatai. Iš kitos pusės, jeigu sušis tau nepatinka ar tiesiog niekada nesi jo ragavęs, gali būti, jog esi girdėjęs blogų dalykų apie suši.

Taigi, informacija apie sušį dviprasmiška – kaip nepasimesti ir sužinoti tikrą tiesą?

Paskaitęs šį straipsnį iki pabaigos tikrai galėsi sau atsakyti į šį klausimą.


SUŠIS – KAS TAI?


kas yra susis


Sušis – tai actu pagardinti ryžiai su žuvimi ar daržovėmis ant viršaus. Sušis yra tradicinis japonų patiekalas ir vakariečiams jis dažniausiai asocijuojasi su „žalia“ žuvimi.

Visgi, japoniškai „sushi“ reiškia „rūgštus“. Sušis yra pakankamai naujoviškas reikalas Vakarų pasaulyje, kuriame šis patiekalas buvo „atrastas“ tik po II Pasaulinio karo.

Dauguma vakariečių vis dar nepripažįsta sušio, tikriausiai dėl to, jog daugumą mūsų tiesiog negali jo tinkamai suvirškinti. Tame tikrai yra dalis tiesos.

Japonai kur kas efektyviau suvirškina sušį dėl jų žarnyne esančių konkrečių virškinimo enzimų.

Be šių enzimų būtų apskritai sunku suvirškinti bet kokį maistą. Japonai, palyginus su europiečiais, turi žymiai daugiau šių virškinimo enzimų, todėl sušį bei kitas jūros gėrybes suvirškinti jiems žymiai lengviau.

Taigi, sušis tikrai netradicinis patiekalas mūsų lietuviškiems skrandžiams.

Tačiau ką tai reiškia – sveikas sušis ar ne?

Skaityk toliau ir sužinosi.


TEIGIAMOS SUŠI SAVYBĖS SVEIKATAI


teigiamos susi savybes


  • Visų pirma, didžiąją suši dalį sudaro ryžiai, kurie yra puikus angliavandenių šaltinis. Be to, ryžiuose nėra glitimo, kas yra ypač aktualu sergantiems celiakija.
  • Įprastai sušiuose yra nemažai jodino, kuris padeda natūraliai pakelti testosterono lygį. Skaityk plačiau apie testosterono skatinimą.
  • Suši gamyboje taip pat naudojama įvairi žuvis. Pastaroji yra puikus omega 3 riebalų rūgščių šaltinis. Šios riebalų rūgštys ypač naudingos sveikatai. Skaityk plačiau apie omega riebalų rūgštis.
  • Žuvyje bei atitinkamai sušyje yra vitamino B12, baltymų bei aminorūgščių.
  • Žuvyje taip pat nemažai vitamino D bei geležies. Vitaminas D atsakingas už kito mineralo, kalcio, įsisavinimą, o geležis būtina tinkamai kraujo ląstelių būklei.
  • Įprastai prie sušio patiekiamoje wasabi pastoje yra vitamino C. Taip pat wasabi gali pagerinti virškinimą.
Sužinok daugiau:  BCAA aminorūgštys: 6 unikalios priežastys jas vartoti

Dėl šių išvardintų priežasčių galima teigti, jos reguliariai sušį valgantys žmonės maitinasi sveikiau. Tame yra tiesos – atliktame tyrime prieita išvada, jog japonų mitybos įpročiai siejasi su ilgaamžiškumu.

Visgi, tai nereiškia, jog turi imti ir pradėti valgyti sušį kiekvieną dieną. Iš pradžių leisk supažindinti su galimomis neigiamomis suši savybėmis.


NEIGIAMOS SUŠIO SAVYBĖS SVEIKATAI


neigiamos susi savybes


Kaip ir dauguma egzotišku patiekalų, sušis taip pat turi konkrečių trūkumų.

  • Visų pirma, neretai skaniausias sušis patiekiamas su įvairiais kaloringais bei nenaudingais priedais – tempūra, filadelfijos sūriu ir pan.
  • Be to, suši gamyboje naudojama žalia žuvis siejama su įvairiais virusais, bakterijomis ir parazitais. Įprastai yra saugiau valgyti termiškai apdorotą žuvį.
  • Sušiuose (ypač su tunu) taip pat gausu gyvsidabrio. Pakilus šios medžiagos lygiui kraujyje galimas apsinuodijimas ir atitinkami padariniai: regos suprastėjimas, kūno dilgčiojimas bei sutrikęs judėjimas, kalba, klausa ar eisena.

Kartu su sušiu įprastai valgomas wasabi ir imbieras taip pat gali turi neigiamų padarinių:

  • Marinuotas imbieras gali suerzinti skrandį. Taip pat imbieras įprastai turi maisto dažiklių, galinčių sukelti alergiją.
  • Wasabi taip pat gali turėti nereikalingų priedų – kvapiųjų medžiagų, dažiklių, rapsų aliejaus, citrinų rūgšties ar sojos. Visos šios medžiagos silpnesnį imunitetą turintiems žmonėms yra kenksmingos. Be to, vartojamas ypač dideliais kiekiais, wasabi gali pakenkti kepenims.

Taigi, kaip pastebėjai, sušis gali turėti ir neigiamų padarinių. Visgi, įvesdamas šiokius tokius pakeitimus gali mėgautis šiuo patiekalu be jokios graužaties. Skaityk toliau.


7 PATARIMAI SVEIKESNIAM SUŠIUI


patarimai sveikesniam susiui


  • Rinkis rudus ryžius vietoj baltų. Žinoma, maitinimo įstaigose dažnai rinktis neturėsi galimybės, tačiau jeigu ta galimybė atsiras – pasirink rudus ryžius. Be to, gamindamas sušį namuose gali lengvai pakeisti baltus ryžius rudais. Rudi ryžiai yra pilno grūdo, todėl sveikesni už baltus. Be to, rudi ryžiai padeda sumažinti 2 tipo diabeto riziką.
  • Neužsakinėk „tempūra“ sušio. Tempūra – tai aliejuje kepta žuvis, visiškai tau nenaudinga. Taip, sušis su tempūra tikrai skanus, tačiau ne toks sveikas.
  • Rinkis sušį be sūrio ar majonezo. Šie priedai kaloringi, juose yra kenksmingų transriebalų. Šie pagardai visiškai nereikalingi mėgaujantis sušiu.
  • Rinkis tradicinius sušius. Jei kartas nuo karto valgai sušį, tikriausiai žinai, jog jų pasirinkimas itin gausus. Tradiciniai sušiai, be įvairių įmantrių padažų ar puošmenų, įprastai yra sveikiausi. Ryžiai, jūros dumbliai, daržovės ir žuvis – puikus derinys sveikam sušiui.
  • Vartok mažiau sojos padažo. Sojos padažas ir sušis eina koja kojon. Rekomenduoju nepadauginti sojos padažo. Viename arbatiniame šaukštelyje sojos padažo yra net 1000 miligramų natrio. Per didelis kiekis natrio nėra naudingas tavo organizmui.
  • Išmok naudotis lazdelėmis. Naudodamas valgomąsias lazdeles, neabejotinai valgysi lėčiau, todėl didesnė tikimybė, jog nepersivalgysi.
  • Išbandyk sušį su daržovėmis. Suši su daržovėmis įprastai yra sveikesnis, tačiau ne ką nenusileidžia skonio prasme. Gamindamas suši namuose tiesiog pasinaudok fantazija ir rezultatas nustebins 🙂
Sužinok daugiau:  Meditacija: 12 moksliškai pagrįstų teigiamų savybių

AR VERTA VALGYTI SUŠĮ?


ar verta valgyti susi


Taigi, susipažinai tiek su teigiamomis, tiek su neigiamomis suši savybėmis tavo organizmui. Suprantu, jog tai gali įnešti dar daugiau nežinomybės – valgyti sušį ar ne.

Suši tuo pačiu metu gali būti tiek prastas, tiek puikus pasirinkimas. Viskas priklauso nuo to, kokį sušį valgai.

Pasistenk, jog sušis būtų paruoštas tik iš šviežių bei sveikų ingredientų ir venk įvairiausių nereikalingų priedų.

Suši gamyboje naudojamą žalią mėsą sunkiau virškina tik senyvų žmonių organizmai. Įprastai, didelių virškinimo problemų neturėtų kilti.

Jeigu įdomi mano nuomonė, suši valgyti galima ir verta. Tiesiog atkreipk dėmesį į jų kokybę ir nevalgyk kiekvieną dieną. Saikas yra tiesioginis raktas į sveiką gyvenim0 būdą!

Kokia tavo nuomonė apie sušį? Ar mėgsti šį japonų patiekalą? Padiskutuokime komentaruose!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *