Badavimas vardan grožio? 4 neigiamos pasekmės

Įvertink šį straipsnį:
Įvertinimas: 5 / 5. Balsų: 5.
Loading...

Turbūt nesuklysiu rašydamas, kad didžioji dalis žmonių svajoja apie kitokį kūną. Tokį, kokį jie įsivaizduoja gražiu. Yra tikrai ne vienas ir ne du būdai tai pasiekti. Vienas galbūt geresnis už kitą, tačiau viskas įmanoma, jei to labai norėsi.

Iš didelio noro kartais išplaukia drastiškos priemonės. Pavyzdžiui: norintysis pokyčių pradeda praktiškai nevalgyti. Atsisako pusryčių ar kurio nors kito maisto dienos metu, valgo tik salotas, stengiasi valgyti visai mažytes porcijas ir panašiai. Prisėdus ir protingai paskaičiavus maistinių medžiagų balansą, sumažintos porcijos gali būti itin naudingos. Visgi, desperatiškai siekiant kuo greičiau atsikratyti svorio, tokie skaičiavimai dažniausiai būna palikti antrame plane. Griebiamasi „bado“ strategijos.

Kiek kalorijų per dieną galima pavadinti „bado streiku“?

Rekomenduojama paros kalorijų norma svyruoja nuo 2000 iki 2800 vyrams ir nuo 1600 iki 2400 moterims. Viskas priklauso nuo fizinio aktyvumo.

Norint atsikratyti nereikalingų kilogramų, idealiausia paros kalorijų norma būtų ~1800 vyrams ir ~1200 moterims.

„Bado streikas“ yra mažiau nei 800 kcal per dieną. Tai jokiu būdu nėra naudinga žmogaus sveikatai. Negali būti jokių argumentų ar sėkmės istorijų. Kokių pasekmių galima sulaukti?

MAISTINIŲ MEDŽIAGŲ TRŪKUMAS

maistiniu medziagu trukumas

Nevalgydamas, žmogus smarkiai apriboja kalorijų skaičių. Tai reiškia, kad organizmas negali normaliai funkcionuoti.

Esant maistinių medžiagų trūkumui, atsiranda visas sąrašas sveikatos sutrikimų. Keletas pavyzdžių:

  • Geležies trūkumas gali sukelti anemiją. Pasireiškia nuovargis, silpnumas ir panašūs simptomai.
  • Vitamino D trūkumas gali pakenkti kalcio pasisavinimui – kentės kaulai ir dantys.
  • Omega riebalų rūgščių trūkumas ko gero pats blogiausias. Gali pasireikšti tokie sutrikimai kaip depresija, artritas, diabetas ar net esant itin dideliam trūkumui bei kitiems sutrikimams – vėžys.

Žinoma, visa tai neatsitiks per savaitę. Galbūt atrodo, jog ši informacija yra neteisinga ir juokinga. Tačiau garantuoju vieną – piktavališkas nevalgymas visada smarkiai ir skaudžiai atsiliepia.

Sužinok daugiau:  Papildai sąnariams: 5 efektyviausios medžiagos

NUOVARGIS

nuovargis

Nevalgant ilgą laiko tarpą, cukraus lygis kraujyje sumažėja. To pasekoje sumažėja ir energijos lygis. Kodėl? Energijos organizmas gauna iš kraujotakoje cirkuliuojančios gliukozės. Iš gliukozės gaminama adenozino trifosfatas (ATP) – kuras smegenims, raumenims ir praktiškai kiekvienai tavo organizme esančiai ląstelei.

Viskas pakankamai paprasta. Pagalvok: ar gali mašina važiuoti be kuro? Ne. Ar tu gali funkcionuoti be maistinių medžiagų? Gali, iki kol organizmas išnaudos esamus riebalų ir raumenų audinius energijai. O vėliau – pradėsi kenkti savo sveikatai.

RAUMENŲ MASĖS PRARADIMAS

raumenu mases praradimas

„Raumenų masė“ galbūt kai kuriam skambės gąsdinančiai. Galbūt kažkas pagalvos „juk kam, pavyzdžiui, merginai raumenų masės?“ arba „Aš nenoriu per daug raumenų, kam man tos masės“. Šiuo atveju kalbu ne apie kultūristo raumenų masę, o sveiko žmogaus raumenų masę.

Kaip ir minėjau aukščiau, nevalgydamas žmogus neduoda organizmui energijos. Taigi, organizmas pradeda jos ieškoti raumenyse ir riebaluose. Iš čia išplaukia vienas pliusas: sudeginami riebalai. Tik nepradėk džiaugtis. Kartu su riebalais sudeginama ir raumenų masė.

Nepaisant bendro silpnumo, gali ilgainiui pastebėti suglebusią odą, negalėjimą užsiimti fizine veikla, nugaros skausmą, sunkumą ilgai vaikščioti.

Galų gale, tavo kūnas tikrai neatrodys taip, kaip planavai.

GALVOS SKAUSMAS IR ŠIRDIES PROBLEMOS

galvos skausmas

Jeigu pastebi, kad dažnai spaudžia ar skauda galvą ir vaistai, kava ar miegas nepadeda, problema slypi tavo „bado streike“. Staigus svorio kritimas yra tiesus kelias į varginančius galvos skausmus. Juos sukelia sumažėjęs cukraus, o tiksliau gliukozės lygis kraujyje. Prie to taip pat prisideda ir magnio bei vitamino B9 trūkumas.

Galiausiai, nevalgymas paliečia vieną svarbiausių tavo organų – širdį. Ilgalaikis trūkumas gali sutrikdyti širdies ritmą ar net privesti prie širdies smūgio. Širdis geriausiai savo darbą atlieka esant normaliam kraujospūdžiui. Taip yra kuomet tinkamai maitinamės, esame fiziškai aktyvūs ir išsimiegame.

Sužinok daugiau:  Vitaminas D: kodėl jis toks nepaprastai svarbus?

KOKIA IŠEITIS?

Yra tikrai nemažai šaunių ir išsamių straipsnių apie sveiką svorio kontroliavimą bei riebalų deginimą. Atmink – nevalgydamas ne tik neatrodysi gražiai, bet ir smarkiai pakenksi savo sveikatai. Straipsnyje paminėjau keletą esminių problemų, tačiau ilgainiui jų atsiranda vis daugiau. Suprantu, kad norisi spjauti ant visų „patarimų“, nieko neklausyti ir tiesiog užsiimti tuo, kas tau atrodo teisinga.

Visgi manau, kad tau patraukliau skamba ilgalaikiai rezultatai, kurie atsilieps ne tik tavo grožiui, bet ir savijautai. Tavo kūnas turi puikią atmintį, tad vieną kartą jį pripratinus prie sveiko rėžimo, reikalui esant sugrįžti bus žymiai lengviau.

Desperatiškos priemonės, tokios kaip ilgalaikis badavimas, tik privers tave blaškytis pirmyn ir atgal, niekada taip ir nepasiekiant jokio apčiuopiamo bei naudingo rezultato.

Visgi, trumpalaikis badavimas gali būti naudingas – plačiau apie tai skaityk šiame straipsnyje.

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *