+370 646 56390

Vitaminai ir mineralai

Vitaminai ir mineralai

Vitaminai ir mineralai nėra reikalingi jei maitiniesi teisingai. Visgi, dėl greito gyvenimo tempo, prastos mitybos bei apskritai suprastėjusios maisto produktų kokybės vis sunkiau ir sunkiau gauti reikiamą kiekį vitaminų bei mineralų. Tokiu atveju padeda vitaminų ir mineralų kompleksai.

VITAMINAI

Gyvybiškai svarbūs organiniai arba cheminiai junginiai. Vitaminai yra būtini normaliam organizmo ir imuninės sistemos funkcionavimui. Kai kurių cheminių junginių reikiamo kiekio organizmas negali susintetinti, todėl jų trūkumas gaunamas su maistu arba maisto papildais. Vitaminai būna tirpūs riebaluose arba vandenyje.

Yra 13 organizmui reikalingų vitaminų:

  • Vitaminas A;
  • B grupės vitaminai – tiaminas, riboflavinas, niacinas, pantoteno rūgštis, biotinas, vitaminai B6 ir B12, folio rūgštis;
  • Vitaminas C;
  • Vitaminas D;
  • Vitaminas E;
  • Vitaminas K.

Kiekvienas vitaminas atlieka tam tikras funkcijas organizme – padeda sąnariams, imunitetui, raumenims, yra ir vitaminų energijai. Jeigu tam tikro vitamino organizmas gauna nepakankamai, pasireiškia atitinkami sutrikimai. Pavyzdžiui, esant vitamino C trūkumui gali išsivystyti mažakraujystė. Esant vitamino A trūkumui gali suprastėti regėjimas.

MINERALAI

Svarbūs cheminiai elementai. Mineralai organizme atsakingi už sveiką kaulų vystymąsi, nervų sistemos funkcionavimą, tam tikrų hormonų gamybą bei normalų širdies ritmą. Mineralai sportuojantiems žmonėms yra ypač reikalingi dėl to, jog prakaituojant organizmas pašalina nemažą jų kiekį. Ypač intensyvia fizine veikla užsiimantiems žmonėms, pavyzdžiui bėgikams, kovos menų atstovams ar dviratininkams, rekomenduojame dar dažniau papildyti organizmą mineralais.

Mineralai skirstomi į 2 grupes:

  • Makroelementai – kalcis, fosforas, kalis, soda, chloridas, magnis ir siera;
  • Mikroelementai – geležis, jodas, cinkas, chromas, selenas, floridas, molibdenas, varis ir manganas.

Makroelementų organizmui reikia daugiau nei 100 mg per dieną. Mikroelementų dozės, kita vertus, yra gerokai mažesnės. Esant mineralų trūkumui pasireiškia įvairios problemos. Pavyzdžiui, esant magnio trūkumui pasireiškia nuovargis, silpnumas, pykinimas, apetito nebuvimas. Cinko trūkumas pasireiškia apetito nebuvimu, imuninės sistemos funkcijos sutrikimu ir sulėtėjusiu augimu.

GERIAUSI VITAMINŲ IR MINERALŲ KOMPLEKSAI

Rinkoje galite rasti įvairių vitaminų bei mineralų kompleksų, tačiau tik dalis jų tikrai kokybiški. Geriausiai pasisavinami bei veiksmingiausi kompleksai yra:

Greitas pristatymas Pinigų grąžinimo garantija Patogus atsiskaitymas